NOG MAAR 2 WEKEN! - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Ester Olsthoorn - WaarBenJij.nu NOG MAAR 2 WEKEN! - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Ester Olsthoorn - WaarBenJij.nu

NOG MAAR 2 WEKEN!

Blijf op de hoogte en volg Ester

17 April 2014 | Nederland, Schipluiden

Nog maar twee kleine weken voor ik rond deze tijd in het vliegtuig zit op weg naar Londen, om daarvandaan door te vliegen naar het mooie Kaapstad.

Het is wel vreemd nog, ik heb mijn werk opgezegd bij Florein dus afscheid nemen van de klanten, terwijl ik nog niet écht het idee heb dat Afrika zo dichtbij is..

Alles is geregeld, alleen wat dingetjes inkopen nog (zoals deet, aangezien ik altijd lekgeprikt word..) en mijn koffer open leggen op mijn kamer om er steeds iets in te mikken wat mee moet.

Van de week kreeg ik een erg lieve mail uit Zuid-Afrika, van Louise. Zij heeft mijn verblijf geregeld. De eerste maand zal ik bij haar zoon en zijn vriendin in huis verblijven. De rest van de tijd bij Louise zelf. Ik zie er erg naar uit om haar en haar zoon+vriendin te ontmoeten.

Sommige mensen vragen zich af 'waarom Afrika? daar val jij met je blonde haar en lichte huid toch onwijs op? Is dat niet ontzettend gevaarlijk om daarheen te gaan?' Ja, waarom Afrika.. Ik weet het eerlijk gezegd niet.. Afrika heeft mij altijd al getrokken om naar op reis te gaan. En mijn nichtje Amber komt uit Zuid-Afrika, ik denk dat dat de band met het land ook versterkt. In Wellington, waar ik zal verblijven, zijn mijn Ome Jan en Tante Marleen ook geweest. Zij hebben een DVD met beelden van toen, wat tof om nu al te kunnen zien waar ik straks terecht kom. Maar eerlijk gezegd maak ik me niet heel druk om het uiterlijke verschil met daar. Als je je gezonde verstand gebruikt kom je een heel eind, en ik laat me graag door de mensen daar informeren wat ik beter wel of beter niet kan doen. Daar maak ik me niet druk om.

Ik wil al zo lang op reis, naar Afrika, en nu over twee weken is het zover! Spannend vind ik het zeker wel, maar ik heb er zo ONWIJS veel zin in!

Natuurlijk ga ik Nederland (en vooral Michiel..) missen. Maar ik ga daar zo'n ander leven tegemoet, dat ik bang ben dat jullie mij meer zullen missen als andersom ;) Maar dat gaan we allemaal zien. Gelukkig is er ook in Zuid Afrika gewoon internet, dus mailen/Facebooken/Skypen is mogelijk!

Ajuutjes!

  • 18 April 2014 - 11:20

    Susanne Van Der Valk:

    Ha Ester,

    Spannend zeg...Nog 2 weken. Ik hoop dat je een enorm leuke tijd gaat hebben!

    Groetjes, Susanne

  • 18 April 2014 - 22:43

    Marianne Haring:

    He Ester,

    Ik ga je reisverslag zeker volgen. Heel veel plezier in Zuid Afrika. Het zullen 3 hele bijzondere maanden worden!

    X Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Tot 25 juli ben ik hier in het mooie, indrukwekkende Wellington, Zuid-Afrika!

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 11229

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 Juli 2014

Zuid-Afrika

02 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Brazilië

02 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Brazilië

Landen bezocht: