Sushi, Afrikaanse zus, Skypen en Abba Khaya - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ester Olsthoorn - WaarBenJij.nu Sushi, Afrikaanse zus, Skypen en Abba Khaya - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ester Olsthoorn - WaarBenJij.nu

Sushi, Afrikaanse zus, Skypen en Abba Khaya

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

18 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallootjes!

Het is maar een paar dagen geleden dat ik mijn laatste post heb gepost, maar toch weer even een kleine update

We zijn het weekend heel druk geweest hier. Vrijdagavond was het tijd voor een meidenavond, met mijn Zuid-Afrikaanse zus Cormandre. Eerste stop, de slijterij. Lekkere wijn gehaald. Een jongen die daar aan het werk was vroeg ons of we misschien zussen waren? Haha, nee! Toen naar Spar om sushi te halen. Op naar haar huis, filmpje erbij en chillen. Toen kwamen we om het onderwerp contacten met thuis, Facebook en Skype. Toen zei ze, maar je kunt Skypen vanaf mijn tablet! Dus ik heb gelijk Chiel gecontact en gelukkig kon hij online komen. Het was zo fijn om hem weer te zien! Daarna met paps, mams en Wout geskyped. Zo tof om thuis weer even te zien, en om aan Cormandre te kunnen laten zien waar ik woon en hoe het eruit ziet.

Dit weekend was het tijd om Abba Khaya te verven. Alles was saai grijs, dus tijd voor wat kleur! Ik moest erg denken aan toen we met Vamos in Brasil waren, al dat geverf Zondag begonnen we om 08:30 en om 19:30 gingen we op weg naar huis. Wat een dag! De hele dag geverfd, maar we hebben wel alles kunnen verven in die dag. Dus dat was heel fijn! In de avond waren Zelna's ouders en een vriend van Anlo bij ons thuis. Dus gezellig met z'n allen gegeten.

Maandag weer naar Abba Khaya, om wat laatste dingetjes te verven en de posters op te hangen in de huiswerkkamer. Toen we klaar waren was het nog vroeg, dus besloten Cormandre en ik om naar de Mall in Paarl te gaan. (Paarl ligt naast Wellington) Maar omdat vandaag een public holiday is, sloten ze om 16:00. En aangezien wij om 16:03 aankwamen bij de Mall was er dus niks meer open. Toen zouden we naar een grote Mall in Kaapstad gaan. Maar we misten de afslag (ja we waren lekker bezig) dus reden we door naar Waterfront. Daar is ook een mall. En die was tot 21:00 open. Heb wat leuke dingetjes geshopt! Ze hebben in deze mall wat winkeltjes met echt Afrikaanse spullen, heel gaaf! We hebben er een tijdje rondgelopen, het was er zo gaaf! Ze hebben een soort reuzenrad wat heel erg lijkt op de Londen Eye. Dus de volgende keer dat we erheengaan gaan we daarin. Toen terug naar Wellington en wat gegeten bij de onderburen van Cormandre. Het grappige is dat haar onderbuurman nog geen maand geleden in Delft was voor een congres, kleine wereld!

En toen was het weer tijd om aan de slag te gaan op het center! Spelen, kleien, rondrennen.

En ohja! Over twee weken, het weekend van 5 juli, gaan we op de Big Five safari! Ik heb er heeeeeel veel zin in! We gaan daar ook overnachten, dus het is echt een weekendje weg!

Dit was het weer, tot de volgende keer!
Ajuutjes!

• 18 Juni 2014 - 23:12

Marjolein :

Wat een heerlijk verslagje weer Es!! Je hebt het top daar en doet goede dingen meis!! Geniet van de mooie tijd, genieten tot in op je botjes!!
    Succes met de kindjes en het centrum!
    Dikke knuffel, Marjolein Xxx

• 19 Juni 2014 - 08:00

Valerie:

Hey Es, goed dat je je zo vermaakt, wij genieten met je mee :) Wel lekker veel foto's maken tijdens je safari hè? dat willen wij ook zien!

Geniet van je tijd daar, en dikke knuffel,
    Valerie